Fenyős Zoltán – Fenyősné Kircsi Amália: Varázshegy (Játék a tanulás)
HAZAI ÉS NEMZETKÖZI DÍJAT NYERT JÁTÉKOS OKTATÓPROGRAM
Pedellus Tankönyvkiadó Kft.

 

Bevezető A program indítása, kilépés A keretprogram Az oktatóprogramok Tanmenet

 

A böngésző elindítása után a www.varazshegy.hu internetcímen érhető el a program. A kezdő képernyő betöltődése után ajánlatos a böngészőt teljes képernyős nézetre váltani. Ezt az F11-es gombbal vagy a Nézet menü Teljes nézet parancsával tudjuk elvégezni.

A program működéséhez legalább 8-as verziójú Flash Player szükséges. Ha ez a gépén nem található meg, akkor a Flash Player legújabb változatát letölthetjük a következő címen: http://www.adobe.com/products/flashplayer

 

A programcsomag használata a belépéssel kezdődik. Ehhez minden felhasználó kap egy önálló belépési kódot, amely 20, meghatározott sorrendű betűből áll. Ez a kód a munkafüzet belső borítóján található. A betűket be is gépelhetjük vagy a képernyőn található betűkre is kattinthatunk a megadott sorrendben. Ha a kód megadása során tévesztés történt, akkor vagy a Backspace gomb megnyomásával vagy az utolsó betűre történő kattintással távolítható el az. Ha minden betűt megadtunk, akkor a képernyőn megjelenik a tovább gomb, melyre kattintva beléphetünk a Varázshegy világába.
Előfordulhat, hogy a belépés sikertelen, ennek három oka lehet:

  • nem létező kódot adtunk meg
  • azzal a kóddal már valaki belépett a rendszerbe, és nem lépett ki még
  • lejárt a kód érvényessége

A rendszer úgy van kiépítve, hogy egy adott kóddal egyidőben csak egy felhasználó dolgozhat. Ha valaki belép a programba, akkor ugyanazzal a kóddal más felhasználót már nem enged be a rendszer. Ezért mindenkinek vigyáznia kell a saját kódjára, mert ha illetéktelen személyhez jut, akkor előfordulhat, hogy a licensztulajdonos nem tudja használni a programot.

Nyitókép
   
Az első belépés után a Varázshegy történetével ismerkedünk meg. Megtudjuk, hogy a birodalom elpusztított hídjait a gyerekek lelkesedése és ügyessége építheti fel újra.
Varázshegy története
   

A történet után a feladatválasztó laphoz érkezünk, amely kezdetben a Szélkirály által elfoglalt birodalmat ábrázolja.
Ez az a lap, ahol szabályosan ki tudunk lépni a Varázshegyből. A kilépéshez kattintsunk a képernyő jobb alsó sarkában található Kilépésgomb gombra.

Fontos! Mielőtt a böngészőprogram ablakát bezárjuk mindig szabályosan lépjünk ki a programból! Ha ezt elmulasztjuk, akkor legközelebb csak a következő napon engedi meg a rendszer a belépést.

Feladatválasztás •  Kilépés a Varázshegyből

 

© Pedellus Tankönyvkiadó Kft., 2007
Minden jog fenntartva
www.pedellus.hu